Aktualizacja: 31.10.2018 05:30 Publikacja: 31.10.2018 05:30
Foto: Adobe Stock
Ponieważ praca zawodowa to istotny wymiar życia osobistego, w przypadku śmierci pracownika kierownictwo firmy organizuje zwykle wyjazd swoich przedstawicieli na pogrzeb, kupuje stosowną wiązankę pogrzebową, zamieszcza w prasie nekrolog oraz kondolencje dla rodziny. Podobne wydatki ponoszone są, gdy śmierć dotyka bliskich pracownika, zarówno zatrudnionego, jak i byłego. Takie postępowanie jest zwyczajowo przyjęte w naszej kulturze – jest wyrazem troski pracodawcy o budowanie pozytywnego wizerunku i więzi z pracownikami poprzez okazanie wsparcia i empatii w trudnych chwilach. Czy to wystarczające uzasadnienie ujęcia wydatków, jakie firma zdecydowała się ponieść w związku z pogrzebem pracownika, byłego pracownika czy członka rodziny osoby zatrudnionej, w księgach rachunkowych i kosztach podatkowych?
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas