[b]Zlikwidowałem w tym miesiącu prowadzoną działalność gospodarczą. Z urzędem skarbowym rozliczałem się w formie karty podatkowej. Czy ustaloną w decyzji stawkę karty powinienem zapłacić za cały miesiąc, czy tylko za tę jego część, w której działalność prowadziłem?[/b]

Podatnik powinien zapłacić podatek tylko za część miesiąca. Wynika to wyraźnie z art. 33 ust. 3 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C0821399EDD60A55438FC913B15FE90E?id=77426]ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne[/link].

Zgodnie z nim w razie likwidacji działalności w ciągu roku podatkowego i zgłoszenia tego naczelnikowi urzędu skarbowego, podatek w formie karty podatkowej za ostatni miesiąc prowadzenia działalności pobiera się za okres do dnia zaprzestania działalności w wysokości 1/30 miesięcznej należności za każdy dzień.

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C0821399EDD60A55438FC913B15FE90E?id=77426]ustawa z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (DzU nr 144, poz. 930 ze zm.)[/link].[/i]