Reklama
Rozwiń

Czy wolno rozliczyć korektę, nie mając potwierdzenia jej odbioru?

Dopuszczanie w przepisach wyjątków pozwalających na obniżenie VAT bez posiadania dowodu odebrania faktury przez klienta nie zwalnia firmy zupełnie z próby jego otrzymania. Rezygnacja uzasadniona niechęcią kontrahentów to błąd.

Publikacja: 22.08.2018 02:00

Czy wolno rozliczyć korektę, nie mając potwierdzenia jej odbioru?

Foto: 123RF

- Spółka sprzedaje towary za pośrednictwem sklepu internetowego. Transakcje są zawierane zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej, który klienci akceptują przy składaniu zamówienia. Każdy zakup dokumentowany jest fakturą bądź paragonem fiskalnym. Co do zasady faktury są wysyłane elektronicznie (e-mail), na co klienci sklepu wyrażają zgodę. Faktury w formie papierowej wysyła się bardzo rzadko.

W praktyce spółka musi czasem wystawiać faktury korygujące zmniejszające podstawę opodatkowania i kwotę podatku (uznana reklamacja towaru, odstąpienie klienta od umowy, pomyłka w realizacji zamówienia itp.).Klient zgłasza wtedy stosowne żądanie w formie elektronicznej, za pośrednictwem operatora pocztowego bądź osobiście w punkcie obsługi i zwraca towar. Spółka zawsze posiada dowody potwierdzające przyczyny zwrotu towaru – zapis elektroniczny albo dokument papierowy podpisany przez klienta.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0