Reklama
Rozwiń

Czy wolno rozliczyć korektę, nie mając potwierdzenia jej odbioru?

Dopuszczanie w przepisach wyjątków pozwalających na obniżenie VAT bez posiadania dowodu odebrania faktury przez klienta nie zwalnia firmy zupełnie z próby jego otrzymania. Rezygnacja uzasadniona niechęcią kontrahentów to błąd.

Publikacja: 22.08.2018 02:00

Czy wolno rozliczyć korektę, nie mając potwierdzenia jej odbioru?

Foto: 123RF

- Spółka sprzedaje towary za pośrednictwem sklepu internetowego. Transakcje są zawierane zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej, który klienci akceptują przy składaniu zamówienia. Każdy zakup dokumentowany jest fakturą bądź paragonem fiskalnym. Co do zasady faktury są wysyłane elektronicznie (e-mail), na co klienci sklepu wyrażają zgodę. Faktury w formie papierowej wysyła się bardzo rzadko.

W praktyce spółka musi czasem wystawiać faktury korygujące zmniejszające podstawę opodatkowania i kwotę podatku (uznana reklamacja towaru, odstąpienie klienta od umowy, pomyłka w realizacji zamówienia itp.).Klient zgłasza wtedy stosowne żądanie w formie elektronicznej, za pośrednictwem operatora pocztowego bądź osobiście w punkcie obsługi i zwraca towar. Spółka zawsze posiada dowody potwierdzające przyczyny zwrotu towaru – zapis elektroniczny albo dokument papierowy podpisany przez klienta.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za