Aktualizacja: 22.08.2018 02:00 Publikacja: 22.08.2018 02:00
Foto: 123RF
- Spółka sprzedaje towary za pośrednictwem sklepu internetowego. Transakcje są zawierane zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej, który klienci akceptują przy składaniu zamówienia. Każdy zakup dokumentowany jest fakturą bądź paragonem fiskalnym. Co do zasady faktury są wysyłane elektronicznie (e-mail), na co klienci sklepu wyrażają zgodę. Faktury w formie papierowej wysyła się bardzo rzadko.
W praktyce spółka musi czasem wystawiać faktury korygujące zmniejszające podstawę opodatkowania i kwotę podatku (uznana reklamacja towaru, odstąpienie klienta od umowy, pomyłka w realizacji zamówienia itp.).Klient zgłasza wtedy stosowne żądanie w formie elektronicznej, za pośrednictwem operatora pocztowego bądź osobiście w punkcie obsługi i zwraca towar. Spółka zawsze posiada dowody potwierdzające przyczyny zwrotu towaru – zapis elektroniczny albo dokument papierowy podpisany przez klienta.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas