WSA: nowelizacja dotycząca ulgi B+R nie zmieniła sensu przepisów

Zarówno przed, jak i po zmianach dotyczących ulgi innowacyjnej, za koszty kwalifikowane można uznać ekspertyzy, opinie, usługi doradcze, usługi równorzędne oraz nabycie wyników badań naukowych na potrzeby prowadzonej działalności badawczo- -rozwojowej tylko wtedy, gdy są kupione na podstawie umowy od jednostek naukowych.

Publikacja: 08.08.2018 05:40

WSA: nowelizacja dotycząca ulgi B+R nie zmieniła sensu przepisów

Foto: 123RF

We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zatrudnia kilkaset osób, w tym około 20 inżynierów. Prowadzi prace, na potrzeby których projektuje i wykonuje elementy, oprzyrządowanie i narzędzia niezbędne do wykonania prototypu czy usługi pilotażowej. Przeprowadza także ocenę produktów gotowych, opracowuje ich konstrukcję, parametry jakościowe.

Spółka tłumaczyła, że są to działania badawczo-rozwojowe, które po ich zakończeniu są poddawane badaniom przeprowadzanym przez inspektorów wewnętrznego działu kontroli jakości w zakresie wymienionych we wniosku badań nieniszczących lub mogą być certyfikowane przez podmioty zewnętrzne. Produkty opracowywane są zgodnie ze specyfikacją i poddawane analizom fizycznym oraz analitycznym. Podmioty certyfikujące to głównie renomowane międzynarodowe instytucje, które weryfikują zgodność wyrobu z normami. Certyfikacja i walidacja są niezbędne do wprowadzenia wyrobu do użytku.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku