Czy firma może zrezygnować z e-podpisu do faktur elektronicznych?

Firma ma dowolność w wyborze metody i technologii umożliwiającej zapewnienie autentyczności i integralności fakturowania elektronicznego.

Publikacja: 04.07.2018 00:01

Czy firma może zrezygnować z e-podpisu do faktur elektronicznych?

Foto: Adobe Stock

Spółka zamierza odstąpić od używania podpisu kwalifikowanego i stosować podpis niekwalifikowany do faktur elektronicznych. Wymagania dotyczące zachowania integralności e-faktur, niezmienności treści, autentyczności, archiwizacji i inne formalne techniczne wymogi zostaną spełnione. Czy firma może to zrobić? – pyta czytelnik.

Przepisy o podatku VAT dopuszczają posługiwanie się fakturami zarówno w formie tradycyjnej, tj. papierowej, jak i w formie elektronicznej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT