Czy fakturę korygującą trzeba wystawić

Obowiązki, jakie ciążą na podatniku w sytuacji, gdy doszło do zwrotu towaru, zależą od tego, jak została udokumentowana sprzedaż.

Publikacja: 08.06.2018 06:30

Czy fakturę korygującą trzeba wystawić

Foto: 123RF

Jak wynika z art. 29a ust. 10 pkt 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 1221 ze zm.), podstawę opodatkowania zmniejsza się m.in. o wartość zwróconych towarów i opakowań. W tym celu podatnik musi odpowiednio udokumentować fakt, że rzeczywiście doszło do zwrotu towaru. W zależności od tego, czy sprzedaż została potwierdzona fakturą, czy paragonem inne obowiązki w tym zakresie ciążyć będą na podatniku.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm