Aktualizacja: 21.05.2018 07:00 Publikacja: 21.05.2018 07:00
Foto: 123RF
Środki trwałe używane sezonowo to składniki majątku, które w związku ze specyfiką działalności podatnika są wykorzystywane przez niego tylko w określonym okresie roku. Mogą to być np. używane w sezonie letnim kajaki, rowery wodne, żaglówki, domki kempingowe itp. W przypadku takich składników majątku obowiązują szczególne zasady amortyzacji.
W świetle projektowanych zmian Ministerstwo Finansów zdecydowało się na wprowadzenie definicji trwałego związania obiektu z gruntem, która jest zdecydowanie szersza, niż cywilistyczne rozumienie tego terminu.
Pracodawca musi poinformować skarbówkę, ile zarobili jego pracownicy. Robi to na formularzu PIT-11. Czas na wysyłkę informacji do urzędu skarbowego ma do 31 stycznia. Natomiast 28 lutego jest ostatni dzień na przekazanie PIT-11 pracownikom.
Do końca marca osoby prawne, które w ubiegłym roku poniosły straty albo wykazały rentowność poniżej 2 proc., powinny zapłacić podatek zwany minimalnym. To zupełnie inna danina niż globalna, o podobnej nazwie.
Następcy prawni osoby trzeciej, np. prezesa czy członka zarząd spółki, na którą fiskus przeniósł odpowiedzialność za podatki, nie odpowiadają już za ten dług.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Skarbówka potwierdza, że przedsiębiorca prowadzący działalność w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odsetki od kredytu hipotecznego zaciągniętego na jego nabycie.
Następcy prawni osoby trzeciej, np. prezesa czy członka zarząd spółki, na którą fiskus przeniósł odpowiedzialność za podatki, nie odpowiadają już za ten dług.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Data formalnego wykreślenia firmy z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie jest jedyną okolicznością przesądzającą o tym, kiedy podatnik zaprzestał działalności.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Zarówno niewielkie firmy z grupy MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa oraz międzynarodowe korporacje są zobowiązane dbać o dokumenty księgowe, w szczególności nadzorować, aby były prawidłowo przechowywane.
Wydatki ponoszone przez spółkę dominującą w celu zwiększenia ceny sprzedaży akcji spółki zależnej nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów spółki dominującej.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas