Reklama

Kiedy nie można ukarać podatnika, mimo niezastosowania się do stanowiska skarbówki

Osoba, która zastosowała się do stanowiska skarbówki, nie może być przez nią ukarana. Pod warunkiem że jest to stanowisko dominujące.

Aktualizacja: 11.04.2018 08:15 Publikacja: 11.04.2018 08:00

Kiedy nie można ukarać podatnika, mimo niezastosowania się do stanowiska skarbówki

Foto: 123RF

Co zrobić, jeśli kontrolerzy zakwestionowali twoje rozliczenie, a nie masz chroniącej cię indywidualnej interpretacji? Sprawdzić, czy pozytywnych nie dostali inni. Jeśli takie są, można powołać się na przepisy o utrwalonej praktyce interpretacyjnej i uniknąć fiskalnych sankcji.

– Utrwalona praktyka interpretacyjna to poglądy dominujące w interpretacjach. Podatnik, który się nią kierował przy rozliczaniu transakcji, nie musi w razie sporu z urzędem płacić zaległego podatku, odsetek za zwłokę ani przejmować się odpowiedzialnością karnoskarbową. Taka zasada obowiązuje od 1 stycznia 2017 r. I może być ostatnią deską ratunku przed kontrolą dla podatników, którzy nie posiadają własnej interpretacji w danej sprawie – mówi Arkadiusz Łagowski, doradca podatkowy, menedżer w Grant Thornton.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama