Certyfikat rezydencji nie musi mieć formy papierowej

Skoro obca administracja skarbowa uznaje za ważne dokumenty certyfikaty rezydencji pozyskiwane ze stron internetowych podatników w formie plików pdf lub jpg, to brak jest podstaw, aby to kwestionować.

Publikacja: 26.02.2018 01:00

Certyfikat rezydencji nie musi mieć formy papierowej

Foto: Fotolia.com

Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w wyroku z 25 stycznia 2018 r. (I SA/Sz 984/17).

Spółka nabywa bądź zamierza nabywać różnego rodzaju usługi od firm (przedsiębiorców) mających swoje siedziby oraz rezydencje podatkowe poza Polską. Wypłaca nierezydentom należne wynagrodzenie za świadczone usługi. Nierezydenci nie posiadają na terenie Polski zakładu ani placówki, a wypłacane im należności pozostają w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną na terenie kraju ich siedziby i rezydencji podatkowej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu
Podatki
Fiskus i korespondencja wysyłana do pełnomocnika. Ważna uchwała NSA
Podatki
Adwokat rozliczy w kosztach wydatki na edukację zatrudnionego aplikanta
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski