Reklama

Koszt wytworzenia sprzedanych gier komputerowych na szczególnych zasadach

Błędem producentów oprogramowania jest ujmowanie poniesionych na nie wydatków jako prace badawczo-rozwojowe bądź inne wartości niematerialne i prawne, a następnie ich amortyzacja po zakończeniu produkcji.

Publikacja: 07.02.2018 05:10

Foto: Adobe Stock

Ustalenie kosztu wytworzenia sprzedanych produktów pozornie może wydawać się łatwe. Standardowo jest to iloczyn jednostkowego kosztu wytworzenia oraz ilości sprzedanych wyrobów gotowych. Jednak wytwórcy produktów wielokrotnej sprzedaży, m.in. gier komputerowych, nie mogą stosować tej metody. W przypadku takich produktów nie jest bowiem możliwe ustalenie jednostkowego kosztu wytworzenia. Wytworzony produkt może być sprzedawany przez nieokreślony czas i w nieznanej liczbie egzemplarzy. Jak zatem prawidłowo rozliczyć koszt wytworzenia produktów wielokrotnej sprzedaży?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama