Reklama
Rozwiń

Koszt wytworzenia sprzedanych gier komputerowych na szczególnych zasadach

Błędem producentów oprogramowania jest ujmowanie poniesionych na nie wydatków jako prace badawczo-rozwojowe bądź inne wartości niematerialne i prawne, a następnie ich amortyzacja po zakończeniu produkcji.

Publikacja: 07.02.2018 05:10

Foto: Adobe Stock

Ustalenie kosztu wytworzenia sprzedanych produktów pozornie może wydawać się łatwe. Standardowo jest to iloczyn jednostkowego kosztu wytworzenia oraz ilości sprzedanych wyrobów gotowych. Jednak wytwórcy produktów wielokrotnej sprzedaży, m.in. gier komputerowych, nie mogą stosować tej metody. W przypadku takich produktów nie jest bowiem możliwe ustalenie jednostkowego kosztu wytworzenia. Wytworzony produkt może być sprzedawany przez nieokreślony czas i w nieznanej liczbie egzemplarzy. Jak zatem prawidłowo rozliczyć koszt wytworzenia produktów wielokrotnej sprzedaży?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?