Reklama

W jaki sposób amortyzować wiatę

Na podatniku ciąży obowiązek prawidłowej klasyfikacji środka trwałego do odpowiedniej grupy KŚT. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania składnika może zwrócić się z wnioskiem o wydanie opinii do urzędu statystycznego.

Publikacja: 06.11.2017 05:00

W jaki sposób amortyzować wiatę

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca weźmie w leasing operacyjny maszynę produkującą elementy metalowe. Ponieważ maszyna ma spore rozmiary, przedsiębiorca wybudował wiatę, w której maszyna ma być użytkowana. Wiata ma fundamenty i składa się z trzech ścian z cegły oraz dachu z blachy. Do jakiego numeru Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) należy zakwalifikować taką wiatę? Jak ją amortyzować? – pyta czytelnik.

Stosownie do art. 22a ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c ustawy o PIT, środki trwałe. Są to stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością – o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 23a pkt 1 ustawy o PIT, tj. umowy leasingu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama