Definicja konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych - wyrok NSA

Gdy nie ma rywalizacji i wszyscy mogą być wygrani, nie można mówić o konkursie. Nagrody więc nie podlegają preferencyjnemu PIT.

Aktualizacja: 18.10.2017 07:10 Publikacja: 18.10.2017 07:00

Definicja konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych - wyrok NSA

Foto: www.sxc.hu

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględni skargę kasacyjną fiskusa, który spierał się z firmą o definicję konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych.

We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że w swojej działalności handlowej posiłkuje się m.in. siecią pośredników, tzw. partnerów. Dalej firma tłumaczyła, że w celu zwiększenia poziomu sprzedaży towarów za pośrednictwem partnerów postanowiła wprowadzić w życie konkurs sprzedażowy. Będzie przeznaczony dla handlowców i dyrektorów, a także zatrudnionych u danego partnera na podstawie umowy o pracę czy innej cywilnoprawnej. Nagrodą za określony pułap sprzedażowy miała być możliwość nabycia towarów z asortymentu spółki po znacznie niższej cenie niż rynkowa (złoto inwestycyjne).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem