Reklama
Rozwiń

Definicja konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych - wyrok NSA

Gdy nie ma rywalizacji i wszyscy mogą być wygrani, nie można mówić o konkursie. Nagrody więc nie podlegają preferencyjnemu PIT.

Aktualizacja: 18.10.2017 07:10 Publikacja: 18.10.2017 07:00

Definicja konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych - wyrok NSA

Foto: www.sxc.hu

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględni skargę kasacyjną fiskusa, który spierał się z firmą o definicję konkursu i zasady opodatkowania nagród dla partnerów handlowych.

We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że w swojej działalności handlowej posiłkuje się m.in. siecią pośredników, tzw. partnerów. Dalej firma tłumaczyła, że w celu zwiększenia poziomu sprzedaży towarów za pośrednictwem partnerów postanowiła wprowadzić w życie konkurs sprzedażowy. Będzie przeznaczony dla handlowców i dyrektorów, a także zatrudnionych u danego partnera na podstawie umowy o pracę czy innej cywilnoprawnej. Nagrodą za określony pułap sprzedażowy miała być możliwość nabycia towarów z asortymentu spółki po znacznie niższej cenie niż rynkowa (złoto inwestycyjne).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT
Podatki
Ile wyniesie limit zwolnienia z VAT? Będzie podwyżka, ale niewielka