Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Odszkodowania wypłacane przez przewoźnika na rzecz klientów w związku ze szkodami i opóźnieniami, w tym dotyczące przewozów zleconych, a także te płacone na podstawie decyzji biznesowych, nie mogą być kosztem podatkowym.

Publikacja: 13.09.2017 04:00

Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Foto: Fotolia.com

Spółka należy do międzynarodowej grupy i świadczy usługi w zakresie logistyki i transportu. Niekiedy dochodzi do powstania szkód w towarach (przesyłkach towarowych) powierzonych przez klientów, bądź opóźnień w świadczeniu usługi. ? takich sytuacjach spółka wypłaca klientom odszkodowania, do czego zobowiązują ją przepisy. Jako podmiot świadczący profesjonalnie usługi transportowe spółka jest bowiem, co do zasady, zobowiązana do likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania, bez względu na przyczyny wydarzenia skutkującego szkodą na towarach. Z uwagi na przyjęty model prowadzenia działalności spółka nie zatrudnia kierowców. Nie posiada też własnej floty pojazdów – świadczy usługi transportowe we współpracy z przewoźnikami zewnętrznymi.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzedałeś w 2024 r. środek trwały? Możesz dopłacać składkę zdrowotną
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT