Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Odszkodowania wypłacane przez przewoźnika na rzecz klientów w związku ze szkodami i opóźnieniami, w tym dotyczące przewozów zleconych, a także te płacone na podstawie decyzji biznesowych, nie mogą być kosztem podatkowym.

Publikacja: 13.09.2017 04:00

Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Foto: Fotolia.com

Spółka należy do międzynarodowej grupy i świadczy usługi w zakresie logistyki i transportu. Niekiedy dochodzi do powstania szkód w towarach (przesyłkach towarowych) powierzonych przez klientów, bądź opóźnień w świadczeniu usługi. ? takich sytuacjach spółka wypłaca klientom odszkodowania, do czego zobowiązują ją przepisy. Jako podmiot świadczący profesjonalnie usługi transportowe spółka jest bowiem, co do zasady, zobowiązana do likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania, bez względu na przyczyny wydarzenia skutkującego szkodą na towarach. Z uwagi na przyjęty model prowadzenia działalności spółka nie zatrudnia kierowców. Nie posiada też własnej floty pojazdów – świadczy usługi transportowe we współpracy z przewoźnikami zewnętrznymi.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku