Reklama
Rozwiń

Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Odszkodowania wypłacane przez przewoźnika na rzecz klientów w związku ze szkodami i opóźnieniami, w tym dotyczące przewozów zleconych, a także te płacone na podstawie decyzji biznesowych, nie mogą być kosztem podatkowym.

Publikacja: 13.09.2017 04:00

Ustawa o CIT nie premiuje wadliwego wykonania usługi

Foto: Fotolia.com

Spółka należy do międzynarodowej grupy i świadczy usługi w zakresie logistyki i transportu. Niekiedy dochodzi do powstania szkód w towarach (przesyłkach towarowych) powierzonych przez klientów, bądź opóźnień w świadczeniu usługi. ? takich sytuacjach spółka wypłaca klientom odszkodowania, do czego zobowiązują ją przepisy. Jako podmiot świadczący profesjonalnie usługi transportowe spółka jest bowiem, co do zasady, zobowiązana do likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania, bez względu na przyczyny wydarzenia skutkującego szkodą na towarach. Z uwagi na przyjęty model prowadzenia działalności spółka nie zatrudnia kierowców. Nie posiada też własnej floty pojazdów – świadczy usługi transportowe we współpracy z przewoźnikami zewnętrznymi.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT
Podatki
Ile wyniesie limit zwolnienia z VAT? Będzie podwyżka, ale niewielka