Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Zdarza się, że osoba zatrudniona otrzymuje zasiłek chorobowy, ale jednocześnie uzyska świadczenia dodatkowe od pracodawcy, które są przychodem ze stosunku pracy. Do tych kwot zakład pracy zastosuje wtedy zryczałtowane koszty.

Aktualizacja: 19.06.2017 10:30 Publikacja: 19.06.2017 00:01

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Foto: 123RF

Pracownik przez cały miesiąc pobiera zasiłek chorobowy finansowany przez ZUS, a jednocześnie otrzymuje od pracodawcy dodatkowe świadczenia, które są traktowane jako jego opodatkowany przychód ze stosunku pracy. Jakie koszty powinien w tym przypadku zastosować pracodawca? – pyta czytelniczka.

Według ustawy o PIT źródłami przychodów są m.in.:

Pozostało 96% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Czy Wigilię rozliczymy w podatkowych kosztach? Może być problem
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Bezplatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Rząd porządkuje VAT i akcyzę. Auta demonstracyjne, sprzedawcy gazu oraz energii i nie tylko
Podatki
Obecne pliki JPK okazały się drogą donikąd? "Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką