Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Zdarza się, że osoba zatrudniona otrzymuje zasiłek chorobowy, ale jednocześnie uzyska świadczenia dodatkowe od pracodawcy, które są przychodem ze stosunku pracy. Do tych kwot zakład pracy zastosuje wtedy zryczałtowane koszty.

Aktualizacja: 19.06.2017 10:30 Publikacja: 19.06.2017 00:01

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Foto: 123RF

Pracownik przez cały miesiąc pobiera zasiłek chorobowy finansowany przez ZUS, a jednocześnie otrzymuje od pracodawcy dodatkowe świadczenia, które są traktowane jako jego opodatkowany przychód ze stosunku pracy. Jakie koszty powinien w tym przypadku zastosować pracodawca? – pyta czytelniczka.

Według ustawy o PIT źródłami przychodów są m.in.:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa