Reklama
Rozwiń

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Zdarza się, że osoba zatrudniona otrzymuje zasiłek chorobowy, ale jednocześnie uzyska świadczenia dodatkowe od pracodawcy, które są przychodem ze stosunku pracy. Do tych kwot zakład pracy zastosuje wtedy zryczałtowane koszty.

Aktualizacja: 19.06.2017 10:30 Publikacja: 19.06.2017 00:01

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Foto: 123RF

Pracownik przez cały miesiąc pobiera zasiłek chorobowy finansowany przez ZUS, a jednocześnie otrzymuje od pracodawcy dodatkowe świadczenia, które są traktowane jako jego opodatkowany przychód ze stosunku pracy. Jakie koszty powinien w tym przypadku zastosować pracodawca? – pyta czytelniczka.

Według ustawy o PIT źródłami przychodów są m.in.:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki