Reklama
Rozwiń

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Zdarza się, że osoba zatrudniona otrzymuje zasiłek chorobowy, ale jednocześnie uzyska świadczenia dodatkowe od pracodawcy, które są przychodem ze stosunku pracy. Do tych kwot zakład pracy zastosuje wtedy zryczałtowane koszty.

Aktualizacja: 19.06.2017 10:30 Publikacja: 19.06.2017 00:01

Jakie koszty uwzględnić do przychodów pracownika będącego na zwolnieniu lekarskim

Foto: 123RF

Pracownik przez cały miesiąc pobiera zasiłek chorobowy finansowany przez ZUS, a jednocześnie otrzymuje od pracodawcy dodatkowe świadczenia, które są traktowane jako jego opodatkowany przychód ze stosunku pracy. Jakie koszty powinien w tym przypadku zastosować pracodawca? – pyta czytelniczka.

Według ustawy o PIT źródłami przychodów są m.in.:

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowy obowiązek podatkowy dla dużych firm. Chodzi o cyfrowe rozliczenia
Podatki
Ogłoszono nowy limit ulgi na składkę zdrowotną dla przedsiębiorców
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki
Zawarcie ugody nie oznacza, że wydatek jest kosztem
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku