Aktualizacja: 25.05.2017 02:00 Publikacja: 25.05.2017 02:00
Foto: Fotorzepa, Andrzej Bogacz
Prowadzę niewielką firmę. Planuję zawrzeć z innym przedsiębiorcą transakcję o całkowitej wartości 23 tys. zł. Chciałbym jednak zapłacić mu w gotówce. Czy gdybyśmy w umowie podzielili płatność na raty płatne w odstępach np. dwóch tygodni, to mógłbym w ten sposób zaliczyć zapłacone kwoty do kosztów, mimo braku płatności z rachunku w banku? – pyta czytelnik.
Jedną z istotnych zmian, które zaczęły obowiązywać w tym roku, jest obniżenie limitu płatności gotówkowych. Od 1 stycznia 2017 roku dokonywanie (przyjmowanie) płatności, które są związane z wykonywaną działalnością gospodarczą powinno następować za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy. Za pośrednictwem rachunku bankowego trzeba regulować kwoty powyżej 15 tys. zł >patrz ramka.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Przedsiębiorca mający problemy ze słuchem może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na aparat, dzięk...
Ulepszenie programu komputerowego ma charakter twórczy. A zamawianie prac u zewnętrznego specjalisty nie przekre...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na karnety sportowe i pakiety medyczne dla samozatr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas