- Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu. Płacę podatek według stawki liniowej. Jestem podatnikiem VAT czynnym. Zdarzenia gospodarcze dla celów podatku dochodowego ewidencjonuję w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. 3 kwietnia 2017 r. nabyłem od firmy X towary handlowe (za kwotę 20 000 zł plus 4600 zł VAT. Transakcja została udokumentowana fakturą nr 6/04/2017 wystawioną przez firmę X 3 kwietnia 2017 r. Za fakturę częściowo zapłaciłem gotówką (10 proc. wartości transakcji, tj. 2460 zł), natomiast pozostałą część (tj. 22 140 zł) przelewem na rachunek bankowy firmy X 10 kwietnia 2017 r. Do podatkowej księgi jako koszt uzyskania przychodów wprowadziłem całą wartość netto wynikającą z otrzymanej faktury, tj. 20 000 zł. VAT w kwocie 4600 zł planuję odliczyć w deklaracji VAT-7 za kwiecień 2017 r. Dowiedziałem się jednak, że od 2017 r. – z uwagi na to, że nie zapłaciłem za nabyte towary w całości na konto bankowe kontrahenta – to nie cała moja płatność za nabyte towary jest kosztem uzyskania przychodów. Czy to prawda, a jeżeli tak, to w jaki sposób powinienem naprawić błąd? – pyta czytelnik.