Aktualizacja: 11.08.2016 04:00 Publikacja: 11.08.2016 04:00
Foto: 123RF
Rz: Czy firma może rozliczać w podatkowych kosztach budynek będący jej własnością?
Aleksandra Kasińska: Tak, jeśli wykorzystuje go na potrzeby działalności gospodarczej. Budynek trzeba wprowadzić do ewidencji środków trwałych (co do zasady według ceny nabycia) i amortyzować. Odpisy zaliczamy do kosztów uzyskania przychodów. Stawka amortyzacji zależy od tego z jaką nieruchomością mamy do czynienia, np. mieszkalną czy użytkową. Stawkę można też zwiększyć, np. przy nieruchomościach używanych.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas