Reklama
Rozwiń

Influencer promuje twoje produkty? Skorzystasz z ulgi na ekspansję

Wynagrodzenie internetowego celebryty, który promuje nasze produkty, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dodatkowo odliczyć od dochodu.

Publikacja: 18.10.2023 19:04

Influencer promuje twoje produkty? Skorzystasz z ulgi na ekspansję

Foto: Adobe Stock

Polski Ład dał ulgę firmom inwestującym w reklamę swoich produktów. W najnowszej interpretacji fiskus potwierdził, że preferencja przysługuje także wtedy, gdy promują je internetowi celebryci.

Wystąpiła o nią spółka z o.o. produkująca kosmetyki. Ciągle poszerza swoją ofertę i wchodzi na nowe rynki zbytu. Intensywnie promuje swoje produkty, m.in. zlecając ich testy. Odbywają się one za pośrednictwem platform społecznościowych (Facebook, Tik-Tok, Instagram, YouTube), a także na branżowych blogach i stronach internetowych. Testerami są popularne osoby zajmujące się materiałami life-stylowymi, kosmetologią oraz popkulturą (influencerzy, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy). Przekazują oni publicznie informacje o produktach spółki, ich działaniu, zastosowaniu i składzie. Dzielą się też swoimi odczuciami. Za filmiki i publikacje dostają wynagrodzenie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?