Reklama

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Przedsiębiorca, który używa kas fiskalnych, ma obowiązek wpisywać w osobnym rejestrze towary, które zostały mu zwrócone przez nabywców.

Publikacja: 04.02.2016 01:00

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Foto: 123RF

Rozpoczynam prowadzenie działalności (handel detaliczny). Jakie warunki musi spełniać kasa fiskalna i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie? Jeśli uznam reklamację towaru, to czy można to wpisać w rejestr sprzedaży, czy trzeba mieć osobny rejestr na takie reklamacje? – pyta czytelnik.

Na podatników sprzedających towary bądź świadczących usługi i ewidencjonujących transakcje za pomocą kas fiskalnych nałożono wiele obowiązków. Jednym z nich jest prowadzenie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. Ewidencja taka powinna zostać założona, nawet jeśli podatnik nie ma jeszcze zwrotów czy uznanych reklamacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama