Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Przedsiębiorca, który używa kas fiskalnych, ma obowiązek wpisywać w osobnym rejestrze towary, które zostały mu zwrócone przez nabywców.

Publikacja: 04.02.2016 01:00

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Foto: 123RF

Rozpoczynam prowadzenie działalności (handel detaliczny). Jakie warunki musi spełniać kasa fiskalna i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie? Jeśli uznam reklamację towaru, to czy można to wpisać w rejestr sprzedaży, czy trzeba mieć osobny rejestr na takie reklamacje? – pyta czytelnik.

Na podatników sprzedających towary bądź świadczących usługi i ewidencjonujących transakcje za pomocą kas fiskalnych nałożono wiele obowiązków. Jednym z nich jest prowadzenie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. Ewidencja taka powinna zostać założona, nawet jeśli podatnik nie ma jeszcze zwrotów czy uznanych reklamacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie