Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Przedsiębiorca, który używa kas fiskalnych, ma obowiązek wpisywać w osobnym rejestrze towary, które zostały mu zwrócone przez nabywców.

Publikacja: 04.02.2016 01:00

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Foto: 123RF

Rozpoczynam prowadzenie działalności (handel detaliczny). Jakie warunki musi spełniać kasa fiskalna i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie? Jeśli uznam reklamację towaru, to czy można to wpisać w rejestr sprzedaży, czy trzeba mieć osobny rejestr na takie reklamacje? – pyta czytelnik.

Na podatników sprzedających towary bądź świadczących usługi i ewidencjonujących transakcje za pomocą kas fiskalnych nałożono wiele obowiązków. Jednym z nich jest prowadzenie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. Ewidencja taka powinna zostać założona, nawet jeśli podatnik nie ma jeszcze zwrotów czy uznanych reklamacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rewolucja w podatku od nieruchomości 2025. Wyjaśniamy zmiany
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Podatki
Jak rozliczyć premię za polecenie kandydata do pracy? Nowe stanowisko fiskusa
Podatki
Sąd pyta Trybunał w Luksemburgu o PCC od przekształcenia spółki komandytowej w jawną
Podatki
Podatki 2025. Te zmiany w przepisach podatkowych trzeba znać
Podatki
Donald Trump straszy cłami. W obliczu wojny celnej warto się przyjrzeć, czym handlujemy