Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Przedsiębiorca, który używa kas fiskalnych, ma obowiązek wpisywać w osobnym rejestrze towary, które zostały mu zwrócone przez nabywców.

Publikacja: 04.02.2016 01:00

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

Foto: 123RF

Rozpoczynam prowadzenie działalności (handel detaliczny). Jakie warunki musi spełniać kasa fiskalna i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie? Jeśli uznam reklamację towaru, to czy można to wpisać w rejestr sprzedaży, czy trzeba mieć osobny rejestr na takie reklamacje? – pyta czytelnik.

Na podatników sprzedających towary bądź świadczących usługi i ewidencjonujących transakcje za pomocą kas fiskalnych nałożono wiele obowiązków. Jednym z nich jest prowadzenie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. Ewidencja taka powinna zostać założona, nawet jeśli podatnik nie ma jeszcze zwrotów czy uznanych reklamacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama