Pod koniec grudnia dyrektorzy izb skarbowych otrzymali z Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów pismo wyjaśniające kwestię odbioru gotówkowych nadpłat podatku na podstawie pisemnego pełnomocnictwa. Według MF w takich sytuacjach nie powinno się wymagać nadmiernych formalności, w tym notarialnego potwierdzenia podpisu na pełnomocnictwie.
Ministerialne pismo wskazuje, że w takich przypadkach pełnomocnictwo ma charakter cywilnoprawny i nie należy do niego stosować przepisów art. 136 i następnych ordynacji podatkowej. Zauważono w nim, że nie istnieje ustawowy wymóg notarialnego poświadczania podpisu na pełnomocnictwie. Przypomniano jednak, że organ zwracający nadpłatę takiemu pełnomocnikowi powinien sprawdzić zgodność danych osoby odbierającej nadpłatę z danymi osoby wskazanej w pełnomocnictwie. Powinny się tam znaleźć także inne dane, dotyczące np. tytułu nadpłaty, wskazanie deklaracji, z której ona wynika, oraz wysokość kwoty do zwrotu.