Aktualizacja: 07.01.2016 06:43 Publikacja: 07.01.2016 06:43
Foto: 123RF
Pod koniec grudnia dyrektorzy izb skarbowych otrzymali z Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów pismo wyjaśniające kwestię odbioru gotówkowych nadpłat podatku na podstawie pisemnego pełnomocnictwa. Według MF w takich sytuacjach nie powinno się wymagać nadmiernych formalności, w tym notarialnego potwierdzenia podpisu na pełnomocnictwie.
Ministerialne pismo wskazuje, że w takich przypadkach pełnomocnictwo ma charakter cywilnoprawny i nie należy do niego stosować przepisów art. 136 i następnych ordynacji podatkowej. Zauważono w nim, że nie istnieje ustawowy wymóg notarialnego poświadczania podpisu na pełnomocnictwie. Przypomniano jednak, że organ zwracający nadpłatę takiemu pełnomocnikowi powinien sprawdzić zgodność danych osoby odbierającej nadpłatę z danymi osoby wskazanej w pełnomocnictwie. Powinny się tam znaleźć także inne dane, dotyczące np. tytułu nadpłaty, wskazanie deklaracji, z której ona wynika, oraz wysokość kwoty do zwrotu.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Fiskus dostał raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć się na je...
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas