Aktualizacja: 07.01.2016 06:43 Publikacja: 07.01.2016 06:43
Foto: 123RF
Pod koniec grudnia dyrektorzy izb skarbowych otrzymali z Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów pismo wyjaśniające kwestię odbioru gotówkowych nadpłat podatku na podstawie pisemnego pełnomocnictwa. Według MF w takich sytuacjach nie powinno się wymagać nadmiernych formalności, w tym notarialnego potwierdzenia podpisu na pełnomocnictwie.
Ministerialne pismo wskazuje, że w takich przypadkach pełnomocnictwo ma charakter cywilnoprawny i nie należy do niego stosować przepisów art. 136 i następnych ordynacji podatkowej. Zauważono w nim, że nie istnieje ustawowy wymóg notarialnego poświadczania podpisu na pełnomocnictwie. Przypomniano jednak, że organ zwracający nadpłatę takiemu pełnomocnikowi powinien sprawdzić zgodność danych osoby odbierającej nadpłatę z danymi osoby wskazanej w pełnomocnictwie. Powinny się tam znaleźć także inne dane, dotyczące np. tytułu nadpłaty, wskazanie deklaracji, z której ona wynika, oraz wysokość kwoty do zwrotu.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas