Aktualizacja: 30.07.2015 05:00 Publikacja: 30.07.2015 05:00
Rz: Przedsiębiorca, który likwiduje działalność, ma sporo podatkowych obowiązków. Jeden z nich to rozliczenie VAT od tego, co mu zostało w firmie. Czy dotyczy to także wykorzystywanych w działalności nieruchomości?
Grzegorz Gębka: Likwidacja działalności gospodarczej to w świetle przepisów o VAT odrębna opodatkowana czynność. Przepisy nakazują odprowadzić podatek od towarów, jakie zostały w firmie (w stosunku do których przysługiwało prawo do odliczenia). Należy je wykazać w sporządzanym na dzień zaprzestania wykonywania działalności spisie z natury (tzw. remanent końcowy lub likwidacyjny). Podstawą opodatkowania jest wartość towarów, które zostały ujęte w tym spisie. Dotyczy to także firmowych nieruchomości, przy których nabyciu można było odliczyć naliczony VAT.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Urzędy skarbowe dostały raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć...
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas