Reklama

Kiedy spółka wyłączy z kosztów wydatki związane z naprawami pogwarancyjnymi w ramach procedury goodwill

W spółce, która jest ogniwem w procesie produkcji marki motoryzacyjnej i działa jedynie na rzecz firm z grupy, nie ma podstaw do wyłączenia z kosztów wydatków związanych z naprawami pogwarancyjnymi w ramach procedury goodwill.

Publikacja: 13.05.2015 03:00

Andrzej Pośniak

Andrzej Pośniak

Foto: Materiały prasowe

Spółka jest producentem i dostawcą silników do samochodów pewnej marki oraz części serwisowych do nich. Dąży do uzyskania pozycji lidera wśród światowych producentów silników, dlatego duże znaczenie przypisuje stosowanym procedurom jakościowym. Warunkuje to zadowolenie ostatecznego klienta i ma znaczenie dla utrzymania i zabezpieczenia przychodów koncernu, w tym spółki. Z wniosku o interpretację wynikało, że ujawnienie wady towaru na etapie użytkowania samochodu przez klienta wiąże się z koniecznością jej usunięcia w ramach jednej z przyjętych procedur. Pierwsza, standardowa, polega na usuwaniu ujawnionych wad w okresie gwarancji. Są też niestandardowe procedury: goodwill ma miejsce już po okresie gwarancji, a akcje serwisowe – podczas specjalnych kampanii (także w okresie pogwarancyjnym).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Reklama
Reklama
Reklama