Reklama

Wiadomo już, jak obliczyć wynagrodzenie twórców - interpretacja ogólna w sprawie 50 proc. kosztów uzyskania przychodów

Interpretacja ogólna w sprawie 50 proc. kosztów uzyskania przychodów do honorariów autorskich uwzględniła dotychczasowe orzecznictwo i praktykę.

Aktualizacja: 25.10.2020 15:52 Publikacja: 25.10.2020 01:01

Pieniądze

Pieniądze

Foto: Adobe Stock

Po blisko dwóch latach od publikacji projektu interpretacji ogólnej w sprawie 50 proc. kosztów uzyskania przychodów do honorarium autorskiego, minister finansów wydał 15 września interpretację ogólną w tej sprawie (nr DD3.8201.1.2018). Jest ona szczególnie ważna dla pracodawców zatrudniających pracowników wykonujących pracę twórczą w ramach stosunku pracy.

Stosowanie stawki 50 proc. kosztów uzyskania przychodów (dalej jako: „50 proc. kosztów") do honorarium autorskiego od dawna budziło liczne wątpliwości, a organy skarbowe w trakcie kontroli skarbowej bardzo często kwestionowały skorzystanie z preferencyjnej stawki. Wydana interpretacja jest odpowiedzią na pojawiające się niejasności, ma na celu zwiększenie przewidywalności rozstrzygnięć przez organy podatkowe i zawiera zbiór zasad stosowania 50 proc. kosztów do honorarium autorskiego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama