Uznanie reklamacji klienta bez konieczności robienia wstecznej korekty

Firma, która uznała reklamację klienta, nie będzie już musiała poprawiać wcześniejszych deklaracji podatkowych.

Aktualizacja: 03.03.2015 08:15 Publikacja: 03.03.2015 08:00

Uznanie reklamacji klienta bez konieczności robienia wstecznej korekty

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

Wsteczne korekty to utrapienie wielu księgowych. Fiskus chce, aby cofali się z poprawkami – niezależnie od ich przyczyn – do poprzednich lat. Proponowane przez Ministerstwo Gospodarki zmiany przewidujące możliwość bieżącego korygowania podatkowych przychodów i kosztów powinny ułatwić im życie.

Chodzi o rozliczanie częstych w obrocie gospodarczym zwrotów towarów, rabatów czy zmian prognozowanej wcześniej przez strony kontraktu ceny. Przepisy nie wyjaśniają, czy korektę należy robić na bieżąco, czy cofać się do momentu sprzedaży. Fiskus opowiada się za drugim wariantem. Nakazuje wsteczne korekty nawet wtedy, gdy zmiana ceny następuje wskutek okoliczności, których firma nie mogła przewidzieć.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm