Podatkowa księga przychodów i rozchodów może być tylko jedna

Podatnik nie może ewidencjonować części działalności w odrębnej księdze przychodów i rozchodów. Wyjątkiem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe.

Publikacja: 09.12.2014 02:00

Prowadzę sklep internetowy. Podatkową księgę przychodów i rozchodów prowadzi za mnie biuro rachunkowe. Ze względu na rodzaj sprzedawanego asortymentu pojedyncze transakcje opiewają na niskie kwoty. Zamierzam wprowadzić system automatycznie generujący księgę. Dane z niej będą przenoszone po zakończeniu miesiąca do księgi właściwej, prowadzonej przez biuro rachunkowe. Chcę też rozszerzyć działalność o prowadzenie innego sklepu. Czy dla niego też mogę prowadzić odrębną księgę? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja