Reklama
Rozwiń

Podatkowa księga przychodów i rozchodów może być tylko jedna

Podatnik nie może ewidencjonować części działalności w odrębnej księdze przychodów i rozchodów. Wyjątkiem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe.

Publikacja: 09.12.2014 02:00

Prowadzę sklep internetowy. Podatkową księgę przychodów i rozchodów prowadzi za mnie biuro rachunkowe. Ze względu na rodzaj sprzedawanego asortymentu pojedyncze transakcje opiewają na niskie kwoty. Zamierzam wprowadzić system automatycznie generujący księgę. Dane z niej będą przenoszone po zakończeniu miesiąca do księgi właściwej, prowadzonej przez biuro rachunkowe. Chcę też rozszerzyć działalność o prowadzenie innego sklepu. Czy dla niego też mogę prowadzić odrębną księgę? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0