Przedsiębiorcy wykorzystali odliczenie VAT na samochody

Ożywienie rynku sprawiło, że wzrosły nie tylko zakupy samochodów. Wyraźnie większym powodzeniem niż rok wcześniej cieszą się duże auta.

Publikacja: 24.11.2014 11:45

W trzech pierwszych kwartałach br. najpopularniejszym segmentem wśród aut firmowych (leasingowanych przez użytkowników lub zakupionych przez firmy CFM) są samochody kompaktowe. Klienci nabyli blisko 33,8 tys. modeli kompaktowych (klasy Golfa, Focusa, Astry, Aurisa) oraz ponad 17,6 tys. kompaktowych SUV-ów (klasy Tiguana, Kugi, RAV4). Oba te segmenty zdobyły ponad połowę rynku (51,5 proc.). To o 2 punkty proc. więcej niż rok wcześniej.

W tym roku mniejszym zainteresowaniem cieszą się samochody segmentu B (Polo, Corsa, Fiesta, Yaris), które w porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2013 roku straciły 3 punkty proc. i ich udział wynosi 13,9 proc.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama