Reklama

Przedsiębiorcy wykorzystali odliczenie VAT na samochody

Ożywienie rynku sprawiło, że wzrosły nie tylko zakupy samochodów. Wyraźnie większym powodzeniem niż rok wcześniej cieszą się duże auta.

Publikacja: 24.11.2014 11:45

W trzech pierwszych kwartałach br. najpopularniejszym segmentem wśród aut firmowych (leasingowanych przez użytkowników lub zakupionych przez firmy CFM) są samochody kompaktowe. Klienci nabyli blisko 33,8 tys. modeli kompaktowych (klasy Golfa, Focusa, Astry, Aurisa) oraz ponad 17,6 tys. kompaktowych SUV-ów (klasy Tiguana, Kugi, RAV4). Oba te segmenty zdobyły ponad połowę rynku (51,5 proc.). To o 2 punkty proc. więcej niż rok wcześniej.

W tym roku mniejszym zainteresowaniem cieszą się samochody segmentu B (Polo, Corsa, Fiesta, Yaris), które w porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2013 roku straciły 3 punkty proc. i ich udział wynosi 13,9 proc.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama