Reklama
Rozwiń

W pkpir trzeba księgować każdą umowę, choć to bywa uciążliwe - interpretacja podatkowa

Przedsiębiorca nie powinien ewidencjonować zakupów na podstawie zbiorczego zestawienia wydatków. To niezgodne z przepisami.

Publikacja: 19.03.2020 07:33

W pkpir trzeba księgować każdą umowę, choć to bywa uciążliwe - interpretacja podatkowa

Foto: Adobe Stock

Fiskus bardzo formalnie podchodzi do zasad dokumentowania firmowych wydatków. Pokazuje to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. Wystąpił o nią przedsiębiorca handlujący akcesoriami komputerowymi. Sprzedaje konsole i gry. Kupuje je od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Transakcje dokumentowane są umową kupna-sprzedaży. Wydatki wynoszą od dziesięciu do kilkuset zł. Często przedsiębiorca podpisuje kilkadziesiąt umów dziennie.

Jak je ewidencjonować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Przedsiębiorca wpisuje każdą umowę osobno. Ale skarży się, że księgowanie tak dużej ilości dokumentów jest czasochłonne i uciążliwe. Dlatego wolałby sporządzać zbiorcze dowody zawierające zsumowane wydatki. Oczywiście do tych dowodów podłączone zostaną wszystkie umowy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0