Aktualizacja: 06.07.2020 06:24 Publikacja: 05.07.2020 13:57
Foto: AdobeStock
Firmy stosujące split payment nie będą miały problemów z rozliczeniem kosztów PIT/CIT. Bezpieczne już są wpłaty na rachunki cesyjne, wydłużono termin na zawiadomienie o przelewie na konto, którego nie ma w urzędowym rejestrze. To najważniejsze zmiany w zasadach funkcjonowania białej listy, czyli wykazu podatników VAT, które weszły w życie 1 lipca.
– Można powiedzieć: nareszcie. Wprowadzona 1 września 2019 r. biała lista sprawiła przedsiębiorcom wiele problemów. Ministerstwo Finansów próbowało je rozwiązywać w komunikatach i objaśnieniach, ale firmy z utęsknieniem czekały na zmianę przepisów – mówi Joanna Rudzka, doradca podatkowy, właścicielka kancelarii doradztwa podatkowego.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas