Reklama

Koronawirus: czy bon do zrealizowania po wznowiniu działalności jest dobrym rozwiązaniem podczas epidemii

Przekazanie klientom voucherów na usługi, które zostaną realizowane po wznowieniu działalności, może być sposobem na ratowanie biznesu. Przed podjęciem takiego działania przedsiębiorca powinien przeanalizować jego skutki podatkowe.

Aktualizacja: 13.04.2020 14:04 Publikacja: 13.04.2020 00:01

Koronawirus: czy bon do zrealizowania po wznowiniu działalności jest dobrym rozwiązaniem podczas epidemii

Foto: AdobeStock

Epidemia COVID-19 i wynikające z niej ograniczenia mają oczywisty negatywny skutek dla działalności gospodarczej wielu przedsiębiorców. Wymusza również niekonwencjonalne działania, które mają na celu ratowanie biznesu. Jednym z takich działań jest wydawanie voucherów na swoje usługi, które będą mogły być realizowane po kryzysie. Tego typu działanie jest szczególnie popularne w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Również przepisy ustawy z 31 marca br., wprowadzające szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem i przeciwdziałaniem COVID-19 ,wskazują wprost możliwość wydania klientowi vouchera w określonych przypadkach jako alternatywę dla zwrotu środków pieniężnych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama