Koronawirus: czy bon do zrealizowania po wznowiniu działalności jest dobrym rozwiązaniem podczas epidemii

Przekazanie klientom voucherów na usługi, które zostaną realizowane po wznowieniu działalności, może być sposobem na ratowanie biznesu. Przed podjęciem takiego działania przedsiębiorca powinien przeanalizować jego skutki podatkowe.

Aktualizacja: 13.04.2020 14:04 Publikacja: 13.04.2020 00:01

Koronawirus: czy bon do zrealizowania po wznowiniu działalności jest dobrym rozwiązaniem podczas epidemii

Foto: AdobeStock

Epidemia COVID-19 i wynikające z niej ograniczenia mają oczywisty negatywny skutek dla działalności gospodarczej wielu przedsiębiorców. Wymusza również niekonwencjonalne działania, które mają na celu ratowanie biznesu. Jednym z takich działań jest wydawanie voucherów na swoje usługi, które będą mogły być realizowane po kryzysie. Tego typu działanie jest szczególnie popularne w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Również przepisy ustawy z 31 marca br., wprowadzające szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem i przeciwdziałaniem COVID-19 ,wskazują wprost możliwość wydania klientowi vouchera w określonych przypadkach jako alternatywę dla zwrotu środków pieniężnych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów