Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 8 kwietnia 2019 r. (III SA/Wa 2043/18).
Spółka zajmuje się przewozami pasażerskimi, a także działalnością agencyjną w zakresie sprzedaży biletów. Jest właścicielem internetowego systemu przeznaczonego do kompleksowej obsługi sprzedaży biletów. Każda transakcja jest dokumentowana fakturą VAT lub paragonem fiskalnym. Nabywca otrzymuje bilet uprawniający go do skorzystania z oferowanej usługi przewozu komunikacją samochodową. W niektórych przypadkach sprzedaż i doręczenie biletu odbywa się elektronicznie. Spółka zwróciła się do organu z pytaniem, czy postąpi prawidłowo przyjmując, że jako podmiot obowiązany do fiskalizacji przeprowadzonych transakcji, zaewidencjonuje sprzedaż na należącej do niej kasie rejestrującej i udostępnieni pasażerowi paragon fiskalny (w przypadku sprzedaży online) do odbioru w miejscu prowadzenia przez nią działalności gospodarczej.