Przy sprzedaży usług online nie trzeba wysyłać paragonu pocztą - wyrok WSA

Gdy podatnik świadczy usługi przez internet, wystarczające jest poinformowanie kupującego, że może odebrać paragon w siedzibie usługodawcy.

Aktualizacja: 11.08.2019 21:18 Publikacja: 11.08.2019 21:03

Przy sprzedaży usług online nie trzeba wysyłać paragonu pocztą - wyrok WSA

Foto: 123RF

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 8 kwietnia 2019 r. (III SA/Wa 2043/18).

Spółka zajmuje się przewozami pasażerskimi, a także działalnością agencyjną w zakresie sprzedaży biletów. Jest właścicielem internetowego systemu przeznaczonego do kompleksowej obsługi sprzedaży biletów. Każda transakcja jest dokumentowana fakturą VAT lub paragonem fiskalnym. Nabywca otrzymuje bilet uprawniający go do skorzystania z oferowanej usługi przewozu komunikacją samochodową. W niektórych przypadkach sprzedaż i doręczenie biletu odbywa się elektronicznie. Spółka zwróciła się do organu z pytaniem, czy postąpi prawidłowo przyjmując, że jako podmiot obowiązany do fiskalizacji przeprowadzonych transakcji, zaewidencjonuje sprzedaż na należącej do niej kasie rejestrującej i udostępnieni pasażerowi paragon fiskalny (w przypadku sprzedaży online) do odbioru w miejscu prowadzenia przez nią działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów