Aktualizacja: 11.10.2018 20:37 Publikacja: 11.10.2018 12:40
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca może wprowadzić do firmy starego laptopa i rozliczyć go w podatkowych kosztach. Tak wynika z najnowszej interpretacji skarbówki. Czy dotyczy to też innych rzeczy?
Dr Michał Wilk: W podatkowych kosztach można rozliczyć majątek, który dopiero po kilku latach od zakupu zdecydowaliśmy się wprowadzić do firmy. Komputer, telefon, meble, a nawet samochód. Jeśli mamy fakturę albo inny dowód potwierdzający zakup (np. umowę ze sprzedawcą) rozliczymy cały wydatek. Nawet jak dana rzecz straciła już na wartości.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas