Aktualizacja: 09.12.2019 17:06 Publikacja: 09.12.2019 16:47
Foto: Adobe Stock
Jachty, samoloty, kajaki, przyjęcia, prezenty dla kontrahentów, loże VIP na stadionach sportowych – firmy podejmują coraz bardziej oryginalne działania reklamowe. Przedsiębiorcom zależy, zwłaszcza pod koniec roku, by jak najwięcej wydatków wrzucić w koszty i zapłacić niższy podatek. Jednak w praktyce decyzje skarbówki bywają nieprzewidywalne, a koszty uzyskania przychodów są przedmiotem licznych sporów.
– Co do zasady odliczyć można wszelkie racjonalne i gospodarczo uzasadnione wydatki, które mogą przynajmniej potencjalnie wpływać na wielkość uzyskiwanych lub spodziewanych przychodów. Problemem jest cienka granica między wydatkami na reprezentację, które nie mogą być kosztem uzyskania przychodu, a reklamą, która jest takim kosztem. Każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie i – co najważniejsze –przekonać skarbówkę – mówi doradca podatkowy Andrzej Sadowski.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas