Reklama

Prawa człowieka – o czym milczy biznes?

Wymagania z zakresu dyrektywy o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, tzw. dyrektywa CSRD, wywołują poruszenie wśród podmiotów mierzących się z nowym obowiązkiem raportowania.

Publikacja: 26.09.2024 11:37

Prawa człowieka – o czym milczy biznes?

Foto: Adobe Stock

 Zróżnicowane podejścia przedsiębiorstw do zakresu i jakości informacji, PR-owe zabiegi w celu budowania tzw. przejrzystości i wiarygodności za pomocą treści sprawozdawczej zaburzały analitykom ocenę rzeczywistego wpływu danego podmiotu na poszanowanie praw człowieka, stanowiąc asumpt do zmian regulacyjnych. Kluczowa w regulacjach odnoszących się do ujawnień w zakresie poszanowania praw człowieka jest rewizja i/lub zmiana modelu biznesowego oraz dostosowanie procesów biznesowych i procedur do wymagań stawianych przez te regulacje. Głównym pytaniem raportujących podmiotów nie powinno być: czy jesteśmy gotowi na nowy obowiązek sprawozdawczy, lecz czy nasz model biznesowy odpowiada wymogom standardów europejskich i potrafimy to zakomunikować?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Akademia zakupów publicznych - nowy dodatek dla specjalistów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Jak zapewnić zgodność zamówienia z rzeczywistymi potrzebami
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Brak podziału zamówienia na części nie może naruszać uczciwej konkurencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Czas na większą profesjonalizację rynku zamówień w Polsce
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama