Kiedy można rozliczyć w kosztach wydatki na aparat słuchowy

W ostatnich interpretacjach fiskus zgadza się na rozliczanie wydatków na aparaty słuchowe w podatkowych kosztach.

Publikacja: 09.11.2022 14:23

Kiedy można rozliczyć w kosztach wydatki na aparat słuchowy

Foto: Adobe Stock

mat

O pierwszą z interpretacji wystąpił przedsiębiorca, zajmujący się nadzorem budowlanym instalacji sanitarnych. Pełni funkcję inspektora na dwóch budowach. Bezpośrednio uczestniczy w odbiorach instalacji, bierze też udział w kilkunastoosobowych naradach koordynacyjnych, gdzie dokładnie omawiane są różne problemy występujące podczas wznoszenia obiektów budowlanych.

We wniosku podkreślił, że wykonywane przez niego zajęcia wymagają dobrego słuchu. Praca na budowie jest niebezpieczna, a przepisy bhp nakazują stosowanie różnych sygnałów ostrzegawczych, także dźwiękowych. Dobry słuch przydaje się też na naradach. Trzeba bowiem zrozumieć przedstawiane przez wykonawców oraz inwestora problemy. Niestety, przedsiębiorca ma wady słuchu w obu uszach, które na dodatek się pogłębiają. Wobec tego musi zainwestować w aparaty słuchowe. Czy może je rozliczyć w podatkowych kosztach firmy?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy