Kiedy można rozliczyć w kosztach wydatki na aparat słuchowy

W ostatnich interpretacjach fiskus zgadza się na rozliczanie wydatków na aparaty słuchowe w podatkowych kosztach.

Publikacja: 09.11.2022 14:23

Kiedy można rozliczyć w kosztach wydatki na aparat słuchowy

Foto: Adobe Stock

mat

O pierwszą z interpretacji wystąpił przedsiębiorca, zajmujący się nadzorem budowlanym instalacji sanitarnych. Pełni funkcję inspektora na dwóch budowach. Bezpośrednio uczestniczy w odbiorach instalacji, bierze też udział w kilkunastoosobowych naradach koordynacyjnych, gdzie dokładnie omawiane są różne problemy występujące podczas wznoszenia obiektów budowlanych.

We wniosku podkreślił, że wykonywane przez niego zajęcia wymagają dobrego słuchu. Praca na budowie jest niebezpieczna, a przepisy bhp nakazują stosowanie różnych sygnałów ostrzegawczych, także dźwiękowych. Dobry słuch przydaje się też na naradach. Trzeba bowiem zrozumieć przedstawiane przez wykonawców oraz inwestora problemy. Niestety, przedsiębiorca ma wady słuchu w obu uszach, które na dodatek się pogłębiają. Wobec tego musi zainwestować w aparaty słuchowe. Czy może je rozliczyć w podatkowych kosztach firmy?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama