Korzystanie z usług influencerów a ulga na ekspansję. Jest stanowisko skarbówki

Wydatki na promocję produktów przez znanych, internetowych twórców (tzw. influencerów) firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dodatkowo odliczyć od dochodu.

Publikacja: 19.10.2023 13:28

Korzystanie z usług influencerów a ulga na ekspansję. Jest stanowisko skarbówki

Foto: Adobe Stock

mat

Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2022 roku przepisami Polskiego Ładu wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.

Korzystną interpretację w sprawie tzw. ulgi na ekspansję otrzymała spółka produkująca kosmetyki, która promuje swoje produkty, m.in. zlecając ich testy. Odbywają się one za pośrednictwem platform społecznościowych (Facebook, Tik-Tok, Instagram, YouTube), a także na branżowych blogach i stronach internetowych. Testerami są popularne osoby zajmujące się materiałami life-stylowymi, kosmetologią oraz popkulturą (influencerzy, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy). Za filmiki i publikacje dostają wynagrodzenie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama