Reklama

Gdzie są granice odpowiedzialności podatkowej i karnej skarbowej menedżera?

O odpowiedzialności karnej skarbowej mówi się najczęściej w kontekście członków zarządu. Obejmuje ona jednak nie tylko te osoby w przedsiębiorstwie, które składają podpis pod deklaracją podatkową lub sprawozdaniem finansowym.

Publikacja: 27.10.2025 05:50

Gdzie są granice odpowiedzialności menedżera

Gdzie są granice odpowiedzialności menedżera

Foto: Adobe Stock

Najczęściej wybieraną formą prowadzenia spółki prawa handlowego jest ta spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. To właśnie ukryte w jej nazwie określenie kusi wielu przedsiębiorców, przekonanych o faktycznym oddaleniu od siebie odpowiedzialności za niepowodzenia biznesowe. Wielu jednak zapomina, że ograniczona odpowiedzialność dotyczy (podobnie zresztą jak w pozostałych spółkach kapitałowych) tylko wspólników. Zupełnie natomiast nie dotyczy zarządów. Kiedy więc urząd skarbowy bierze podatnika na celownik, a na horyzoncie maluje się widmo odpowiedzialności nie tylko podatkowej, ale i karnej skarbowej, katalog osób zagrożonych odpowiedzialnością rośnie bardzo szybko.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Księgowość
Jak księgować roślinne produkty rolnicze
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Księgowość
Więcej firm na księgach rachunkowych, mniej na ryczałcie. Nowe limity w podatkach
Księgowość
Jak ująć w księgach biologiczne aktywa obrotowe
Księgowość
Jak wyceniać i amortyzować biologiczne aktywa trwałe
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Księgowość
Jak wykrywać fałszerstwa w sprawozdaniach finansowych i zapobiegać im
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama