Reklama

W PPK warto oszczędzać w każdym wieku

Oszczędzanie w PPK jest nie tylko proste, ale przede wszystkim bardzo opłacalne i to niezależnie od wieku, w którym zdecydujemy się przystąpić do programu. Dlaczego? Bo PPK to jedyny taki program, w którym do prywatnych oszczędności pracownika, prawie drugie tyle, ile on sam wpłacił, dokłada mu jego pracodawca i państwo.

Publikacja: 13.10.2023 18:46

W PPK warto oszczędzać w każdym wieku

Foto: Adobe Stock

Wiele osób w wieku przedemerytalnym rezygnuje z oszczędzania w PPK sądząc, że ze względu na wiek przystąpienie do programu nie może być dla nich opłacalne. Jednak paradoksalnie, to właśnie uczestnicy PPK w wieku okołoemerytalnym mogą, w krótkoterminowej perspektywie, uzyskać największe korzyści spośród wszystkich uczestników PPK. Zwłaszcza, że w PPK pracownik nie oszczędza sam, bo na jego prywatne oszczędności składa się też pracodawca i państwo. A polityka inwestycyjna funduszy zdefiniowanej daty, w których lokowane są środki w PPK, im bliżej zdefiniowanej daty, czyli momentu wypłaty środków staje się bardziej ostrożnościowa, zwiększając bezpieczeństwo gromadzonych w PPK środków, przez co wzrasta gwarancja wypłaty wpłaconego kapitału.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Czy polskie firmy skrócą tydzień pracy do 4 dni? Są nowe dane z Ministerstwa
Prawo pracy
Będą zmiany w układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt
Prawo pracy
Rząd zmienia przepisy dotyczące mobbingu i dyskryminacji. Biznes krytykuje
Prawo pracy
Można skrócić czas pracy do 4 dni i otrzymać nawet do 1 mln zł
Prawo pracy
Sąd Najwyższy: pracownik został poszkodowany i ktoś musi ponieść odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama