Reklama
Rozwiń

Czym jest aktywizacja sprzedaży

Sprzedaż to motor napędowy każdej firmy. W sprzedaży często mamy do czynienia z największą rotacją pracowników, co przekłada się na osiągane wyniki. Dlatego ważna jest aktywizacja sprzedaży czyli szereg działań pozwalających zdiagnozować problem i znaleźć najlepsze rozwiązania, by motywować pracowników i realizować założone cele.

Publikacja: 25.09.2017 10:56

Czym jest aktywizacja sprzedaży

Foto: Fotolia.com

Prawidłowo przeprowadzona aktywizacja sprzedaży prowadzi do poprawy jakości obsługi klienta, pogłębia widzę pracowników o produktach i wzmacnia relacje z siecią sprzedaży, co w konsekwencji realnie przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Program aktywizujący sprzedaż w przedsiębiorstwie to zespół działań skierowanych zwykle do wewnętrznych oraz zewnętrznych sił sprzedaży, mający na celu wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub grup produktów. Aktywizacja buduje zaangażowanie zespołów sprzedażowych w wykonywane przez nich zadania, co przekłada się na lepsze wyniki. Wykorzystuje mechanizmy motywacji, lojalizacji i grywalizacji, które nie tylko budują emocje wokół sprzedawanego produktu i zaangażowanie pracowników, ale także sprawiają, że udział w programie może stać się wciągającą rywalizacją. W każdym takim działaniu dużą rolę odgrywają systemy IT oraz aplikacje, dzięki którym komunikacja z uczestnikami staje się spersonalizowana i prowadzona w bardziej atrakcyjnej formie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama