Reklama

Ochrona danych osobowych na nowych zasadach w kontekście przedsiębiorców, ?firm outsourcingowych i biur rachunkowych

Wyciek danych bądź przetwarzanie ich w innym celu niż ten, dla którego były zebrane, mogą zostać obciążone karą od 2 do 4 proc. obrotu bądź od 10 do 20 mln euro. Przedsiębiorcy mają dwa lata na dostosowanie się do zmienionych reguł – mówi Ewa Kurowska-Tober w rozmowie z Agnieszką Łukasiewicz.

Publikacja: 08.06.2016 07:00

Ochrona danych osobowych na nowych zasadach w kontekście przedsiębiorców, ?firm outsourcingowych i biur rachunkowych

Foto: 123RF

Rz: W kwietniu uchwalono rozporządzenie unijne w sprawie ochrony danych osobowych. Jakie najistotniejsze zmiany wprowadza, zwłaszcza w kontekście przedsiębiorców, firm outsourcingowych i biur rachunkowych?

Ewa Kurowska-Tober: Rozporządzenie o ochronie danych osobowych zostało uchwalone w kwietniu i właśnie wchodzi w życie. To może być zaskoczeniem dla niektórych podmiotów, ale rozporządzenie pozostawia dwuletni okres na dostosowanie do jego regulacji. Do 25 maja 2018 r. wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe będą musiały dostosować się do nowych regulacji. Mamy więc dwa lata od teraz.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama