Reklama

Producent makaronu z kurkumą nie naruszył prawa

Nazwa „Makaron domowy świderki" nie wprowadza w błąd konsumentów. Inspekcja jakości handlowej nie ma prawa nakazywania przedsiębiorcy, pod jaką nazwą handlową może wprowadzać do obrotu dany produkt.

Aktualizacja: 19.12.2015 18:15 Publikacja: 19.12.2015 16:27

Producent makaronu z kurkumą nie naruszył prawa

Foto: 123RF

Spór w sprawie dotyczył prawidłowości oznakowania makaronu. Kontrolerzy wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych pobierali w jednym z przedsiębiorstw próbki artykułu o nazwie „Makaron domowy świderki". Celem kontroli była ocena jego oznakowania. Stwierdzono, że według składu surowcowego – wskazanego drobną czcionką na tylnej stronie opakowania – makaron został wyprodukowany z mąki pszennej, wody i kurkumy.

Urzędnicy uznali, że użyte w nazwie określenie „domowy" sugeruje konsumentom tradycyjną metodę produkcji z wykorzystaniem jaj bez dodatku substancji barwiących, aromatów, substancji wzbogacających (witamin, przypraw jak kurkuma). Takie substancje nie są bowiem stosowane w produkcji domowej makaronów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama