Reklama

Śmierć pracownika lub pracodawcy a wydanie świadectwa pracy i odprawa

Okoliczności śmierci pracownika nie mają znaczenia, jeśli chodzi o obowiązek wydania świadectwa pracy czy wypłaty odprawy członkom jego rodziny. Gdy nie ma komu wydać dokumentu, włącza się go do akt osobowych zmarłego.

Publikacja: 19.11.2015 02:00

Kodeks pracy nie zawiera przepisów dotyczących wydawania świadectwa pracy w związku ze śmiercią pracownika. Nie można bowiem uznać za wyczerpującą regulacji z art. 97 § 1 k.p. Zgodnie z nią w związku z wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca musi niezwłocznie wydać świadectwo pracy.

Świadectwo trzeba wydać

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama