Śmierć pracownika lub pracodawcy a wydanie świadectwa pracy i odprawa

Okoliczności śmierci pracownika nie mają znaczenia, jeśli chodzi o obowiązek wydania świadectwa pracy czy wypłaty odprawy członkom jego rodziny. Gdy nie ma komu wydać dokumentu, włącza się go do akt osobowych zmarłego.

Publikacja: 19.11.2015 02:00

Kodeks pracy nie zawiera przepisów dotyczących wydawania świadectwa pracy w związku ze śmiercią pracownika. Nie można bowiem uznać za wyczerpującą regulacji z art. 97 § 1 k.p. Zgodnie z nią w związku z wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca musi niezwłocznie wydać świadectwo pracy.

Świadectwo trzeba wydać

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki