Aktualizacja: 05.08.2015 07:00 Publikacja: 05.08.2015 07:00
W sponsoringu przydają się czeki
Foto: 123RF
Poszukiwanie alternatywnych sposobów promocji jest dziś dla firm koniecznością. Obok tradycyjnej reklamy, sprzedaży premiowej, loterii promocyjnych, coraz większym zainteresowaniem cieszy się sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć. Sponsoring zyskuje popularność dzięki obopólnym korzyściom, które ze sobą niesie. Jest jedną z form promocji masowej, której celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców i wsparcie wizerunku przedsiębiorstwa np. poprzez wzrost prestiżu, zyskanie popularności, a przez to zwiększenie zysków. Jest formą kreowania wizerunku. Sponsoring dąży do nawiązania kontaktu z grupą odbiorców poprzez kształtowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku sponsora, w pozornym oderwaniu od jego produktów, poprzez finansowanie określonych przedsięwzięć.
Zlikwidowany ma być przepis o równym podziale leków deficytowych do dziesięciu największych hurtowni farmaceutycznych w kraju. Taki wymóg okazał się trudny do zrealizowania.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Mijający rok przyniósł kilka ciekawych ustaw i kilka szkodliwych z punktu widzenia przedsiębiorców. Wciąż brak jest zdecydowanych reform probiznesowych – wynika z raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Autorzy „Rzeczpospolitej” zdominowali podium XII edycji konkursu Urzędu Patentowego na informację medialną o tematyce własności intelektualnej, w tym przemysłowej.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
EUDR obejmuje siedem odnośnych towarów, których produkcja, w ocenie ustawodawcy unijnego, w największym stopniu przyczynia się do wylesiania i degradacji lasów - soję, kawę, kakao, bydło, palmę olejową, drewno i kauczuk.
Prawidłowe i efektywne wykonywanie zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego związane jest z prawidłowym i efektywnym działaniem spółek komunalnych. Ocena działania tych spółek i osób nimi zarządzających dokonywana jest także w oparciu o przepisy publicznego prawa finansowego, w szczególności w zakresie dyscypliny finansów publicznych.
Wielu przedsiębiorców wybiera spółkę z o.o. jako formę prowadzenia działalności gospodarczej. Na jej uruchomienie wystarczy minimalny kapitał – 5 tys. zł.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z minimalnym kapitałem zakładowym od początku swojej działalności musi osiągać zysk. Jakie działania powinien podjąć zarząd, gdy strata przewyższa wysokość minimalnego kapitału zakładowego spółki?
W poszukiwaniu wyskalowania działalności i zwiększenia zysków, polskie przedsiębiorstwa coraz częściej łączą swoje siły, bardzo często z partnerami z zagranicy, i podejmują się wspólnych przedsięwzięć, zwanych jako joint ventures (JV).
Posiadanie jachtu od lat jest symbolem luksusu i marzeniem wielu odnoszących sukcesy przedsiębiorców. Decyzja o zakupie takiej jednostki pływającej wiąże się jednak z wieloma formalnościami, kosztami i obowiązkami, które warto dobrze zrozumieć.
Ze względu na ochronę interesów wierzycieli ustanowienie służebności w czasie trwania postępowania upadłościowego właściciela nieruchomości obciążonej powinno nastąpić, co do zasady, za wynagrodzeniem.
O sukcesie lub porażce profesji finansowo-księgowej zadecydują dwa kluczowe czynniki – jej zdolność do adaptacji i poziom odporności – mówi Jakub Bejnarowicz, dyrektor regionalny na Europę, AICPA & CIMA.
Przedsiębiorstwo ustala, które z aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo powinny być wycenione na dzień bilansowy w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem ostrożności lub w skorygowanej cenie nabycia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas