Reklama

Dobre obyczaje a wzorce umów i regulaminy

Zapisy umowne, które pochodzą z wzorca lub regulaminu przygotowanego przez przedsiębiorcę, nie wiążą konsumenta, jeżeli naruszają dobre obyczaje i godzą w jego interesy. Tym samym umowa, która miała być korzystna dla firmy, może w ogóle nie dojść do skutku.

Aktualizacja: 25.07.2015 17:37 Publikacja: 25.07.2015 17:25

Dobre obyczaje a wzorce umów i regulaminy

Foto: www.sxc.hu

Zasada świętości umów, chociaż ważna, nie ma bezwzględnej mocy. Stąd przedsiębiorca, który zawiera umowy z konsumentami, a czyni to na podstawie przygotowanych przez siebie wzorców, powinien mieć świadomość, że w całości lub w części może ona nie mieć mocy prawnej. Będzie tak wówczas, gdy postanowienie kontraktu nieuzgodnione indywidualnie z klientem będzie kształtować jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama