Reklama
Rozwiń

Konsument nie musi osobiście zwracać zakupionego towaru

Umieszczenie klauzuli, zgodnie z którą klient, odstępując od umowy, musi osobiście oddać zakupiony produkt i do tego w stanie nienaruszonym, jest niezgodne z prawem. Przedsiębiorca może za stosowanie takiej praktyki zapłacić karę w wysokości 10 proc. obrotu.

Publikacja: 10.06.2015 07:30

Konsument nie musi osobiście zwracać zakupionego towaru

Foto: www.sxc.hu

We wzorcach umów stosowanych przez przedsiębiorców oferujących swoje towary lub usługi poza lokalem firmy można znaleźć m.in. takie klauzule:

- „Kupujący dokonuje zwrotu, dostarczając towar osobiście bądź za pośrednictwem firmy kurierskiej do siedziby firmy",

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku