Reklama

Konsument nie musi osobiście zwracać zakupionego towaru

Umieszczenie klauzuli, zgodnie z którą klient, odstępując od umowy, musi osobiście oddać zakupiony produkt i do tego w stanie nienaruszonym, jest niezgodne z prawem. Przedsiębiorca może za stosowanie takiej praktyki zapłacić karę w wysokości 10 proc. obrotu.

Publikacja: 10.06.2015 07:30

Konsument nie musi osobiście zwracać zakupionego towaru

Foto: www.sxc.hu

We wzorcach umów stosowanych przez przedsiębiorców oferujących swoje towary lub usługi poza lokalem firmy można znaleźć m.in. takie klauzule:

- „Kupujący dokonuje zwrotu, dostarczając towar osobiście bądź za pośrednictwem firmy kurierskiej do siedziby firmy",

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama