Fuzje i przejęcia na nowych zasadach

Szybsze wydawanie decyzji w sprawach kontroli koncentracji – to pierwszy widoczny efekt znowelizowania ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Średni czas trwania postępowań dotyczących fuzji i przejęć w pierwszych trzech miesiącach obowiązywania nowej ustawy - tj. od 18 stycznia do 17 kwietnia 2015 r.- wyniósł 28 dni

Publikacja: 27.04.2015 19:06

Fuzje i przejęcia na nowych zasadach

Foto: www.sxc.hu

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która weszła w życie 18 stycznia 2015 r., usprawniła procedury kontroli koncentracji. Zamiast dotychczasowego dwumiesięcznego terminu na rozpatrzenie wszystkich spraw wprowadzona została dwuetapowa analiza wniosków. Decyzje w sprawach prostych wydawane mają być w ciągu miesiąca, natomiast w bardziej złożonych lub wymagających dodatkowych badań rynku postępowanie wydłuża się o dodatkowe cztery miesiące.

Podsumowanie trzech miesięcy obowiązywania nowych przepisów pokazuje, że Urząd skutecznie przestrzega powyższych terminów. W efekcie, zgodnie z założeniami znowelizowanej ustawy, skrócony został czas prowadzenia postępowań dotyczących fuzji i przejęć. W okresie od 18 stycznia do 17 kwietnia 2015 r. wpłynęły 43 zgłoszenia, z czego 24 zostało zakończonych decyzjami. Średni czas na wydanie decyzji wyniósł 28 dni. Dla porównania średni okres wydawania decyzji w 2014 roku to 58 dni. Jak dotychczas zostało wydane jedno postanowienie o przedłużeniu postępowania o cztery miesiące.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska