Szybki spór konsumenta z firmą

Pozasądowe rozstrzyganie konfliktów między przedsiębiorcami a klientami zakończy się w ciągu 90 dni, a w niektórych sprawach nawet w 60 dni.

Publikacja: 01.04.2015 08:45

Mediacja i arbitraż: pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

Mediacja i arbitraż: pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

Foto: www.sxc.hu

Przy różnych instytucjach powstaną jednostki zajmujące się pozasądowym rozstrzyganiem sporów (tzw. ADR, z ang. Alternative Dispute Resolution). Trafią do nich zarówno krajowe, jak i transgraniczne konflikty między konsumentami a przedsiębiorcami. Wprowadzenie takich rozwiązań przewidują przyjęte we wtorek przez rząd założenia do ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Jednostki ADR zajmą się daną sprawą, jeżeli na taką formę załatwienia sprawy wyrażą zgodę obie strony postępowania. Nie oznacza to, że konsument będzie mógł od razu iść np. do ADR przy Inspekcji Handlowej, gdy zakupi produkt, z którego nie będzie zadowolony. Z takiej pozasądowej formy rozstrzygania sporów skorzysta dopiero po pokonaniu całej ścieżki reklamacyjnej. Inaczej ADR będzie mógł odmówić wszczęcia postępowania. Tak samo będzie, gdy okaże się, że spór był już rozstrzygany przez inny ADR czy sąd.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku