Reklama
Rozwiń

Szybki spór konsumenta z firmą

Pozasądowe rozstrzyganie konfliktów między przedsiębiorcami a klientami zakończy się w ciągu 90 dni, a w niektórych sprawach nawet w 60 dni.

Publikacja: 01.04.2015 08:45

Mediacja i arbitraż: pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

Mediacja i arbitraż: pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

Foto: www.sxc.hu

Przy różnych instytucjach powstaną jednostki zajmujące się pozasądowym rozstrzyganiem sporów (tzw. ADR, z ang. Alternative Dispute Resolution). Trafią do nich zarówno krajowe, jak i transgraniczne konflikty między konsumentami a przedsiębiorcami. Wprowadzenie takich rozwiązań przewidują przyjęte we wtorek przez rząd założenia do ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Jednostki ADR zajmą się daną sprawą, jeżeli na taką formę załatwienia sprawy wyrażą zgodę obie strony postępowania. Nie oznacza to, że konsument będzie mógł od razu iść np. do ADR przy Inspekcji Handlowej, gdy zakupi produkt, z którego nie będzie zadowolony. Z takiej pozasądowej formy rozstrzygania sporów skorzysta dopiero po pokonaniu całej ścieżki reklamacyjnej. Inaczej ADR będzie mógł odmówić wszczęcia postępowania. Tak samo będzie, gdy okaże się, że spór był już rozstrzygany przez inny ADR czy sąd.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku