Reklama

Sprawozdania finansowe spółek przy przekształceniach i połączeniach

Sprawozdania finansowe spółek przejmujących lub nowo zawiązanych podlegają badaniu – wynika z ustawy o rachunkowości. W praktyce często o tej zasadzie się zapomina.

Publikacja: 04.03.2015 02:00

Sprawozdania finansowe spółek przy przekształceniach i połączeniach

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Obowiązek badania sprawozdania finansowego określają przepisy ustawy o rachunkowości (dalej: uor). Ustawa określa zakres i cel badania sprawozdania finansowego niezależnie od podstawy prawnej, zgodnie z którą jednostka sporządza roczne sprawozdanie finansowe. Dla przypomnienia, sprawozdanie finansowe sporządza się zgodnie z regulacjami ustawy o rachunkowości, a w określonych przypadkach również na podstawie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (dalej: MSSF).

Obowiązek badania sprawozdania finansowego dotyczy zatem rocznych sprawozdań finansowych podmiotów i grup kapitałowych kontynuujących działalność. Bezcelowe jest badanie sprawozdań finansowych tych podmiotów, które ogłosiły upadłość likwidacyjną lub z innych przyczyn nie będą jej kontynuowały.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama