Choroba, urlop czy ślub: powody nieobecności w pracy

W oczach szefa nie każda nieobecność podwładnego w firmie zasługuje na usprawiedliwienie. Przełożony powinien jednak zachować daleko idącą ostrożność i obiektywizm w ich ocenie.

Aktualizacja: 05.02.2015 10:46 Publikacja: 05.02.2015 06:00

Choroba, urlop czy ślub: powody nieobecności w pracy

Foto: www.sxc.hu

Gdy z różnych powodów pracownik nie może się stawić w pracy lub będzie w niej dłużej nieobecny, musi o tym poinformować pracodawcę.

Nie ma większych problemów przy absencjach wcześniej zaplanowanych (np. urlop wypoczynkowy) czy wynikających z naturalnego biegu wydarzeń (np. przypadający po porodzie urlop macierzyński). Wielu kłopotów przysparza jednak zawiadomienie i wytłumaczenie krótkiej czy nagłej nieobecności.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama