Upadłość konsumencka: przedsiębiorcy muszą uważać na dłużników

Nowe przepisy o upadłości konsumenckiej osób, które bez swojej winy popadły w tarapaty finansowe, obowiązują od 1 stycznia 2015 r. Zmiany nie dotkną tylko osób fizycznych – konsumentów, ale wywrą wpływ na firmy.

Publikacja: 16.01.2015 06:00

Upadłość konsumencka: przedsiębiorcy muszą uważać na dłużników

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Nowe przepisy łagodzą rygory przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej, a tym samym poszerzają grono dłużników mogących się ubiegać o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.

Kiedy jest szansa

Pozostało 98% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska