Nowa ustawa o prawach konsumenta: zwrotne roszczenie sprzedawcy

Dotychczas na łamach „Rzeczpospolitej" w niniejszym cyklu wskazano już, że nowa ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta wdraża dyrektywę 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów.

Publikacja: 12.12.2014 08:30

Nowa ustawa o prawach konsumenta: zwrotne roszczenie sprzedawcy

Foto: www.sxc.hu

Typowa sytuacja: hurtownik sprzedał sprzedawcy X girlandę choinkową przeznaczoną do użytku zewnętrznego. Sprzedawca X z kolei sprzedał ją konsumentowi, który po zawieszeniu girlandy zorientował się, że lampki nie są mrozoodporne, a przewody nie mają odpowiedniej izolacji przed wilgocią. Konsument skorzystał z uprawnień, jakie daje mu nowa ustawa o prawach konsumenta, w związku z czym sprzedawca X poniósł określone koszty. Jakie uprawnienia przysługują mu wobec innych podmiotów w łańcuchu sprzedaży?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku